fredag 9 januari 2009

Koll, jul o nyår

Hej hej!
Och gott nytt år!!

Nu tänkte jag göra en liten koll, eftersom "alla" slutat kommentera, så undrar jag om folk fortfarande läser här eller skriver jag bara för min egen skull??

Okej, lite om julen då så här i efterhand.
Pappa kom upp till sin kusin utanför Vilhelmina, så jag var där i stort sett hela jullovet.
Det var hur trevligt som helst, underbara människor, som dessutom lagar fantastisk mat!! Har inte ätit så mycket på länge.... Men det är väl bra att fylla på depåerna inför treveckorsturen (intalar jag mig iallafall)
På annadan var jag bjuden på middag i Skarvsjöby, och alla som känner familjen Själin vet att, mycke mat, god mat och mat i rättan tid, är vad som gäller där. Det var också en fantastisk middag! Tack för att jag fick komma!!
Den kvällen avslutades på hotell Toppen och efterfest med bandet.... :-)
Nyår sen, Nora och jag åkte till Hemavan på tisdagen och körde lite slalom, eller försökte... Vi blev rejält bortskämda på vårt intro kan jag säga, nu var där "MASSOR" med folk och vi fick stå i kö till liften i säkert 10min!! Jaja, jag vet, egentligen är det inte så länge, men vi är ju vana att bara kunna susa från backen och rätt in i liften...
På kvällen sen satt vi i Erikas stuga med henne, Dan och Malin, snackade nog mest skit, men jag fick lära mig en del matnyttigheter, bla om Taxi i Hemavan, Hummer och renkaruseller!!!
Nyårsafton, fick vi pannkakor till frukost!! Här kan jag stanna!! Sen ägnades dagen åt klädesval och matlagning, tror Dan hade riktigt roligt som enda kille med sex tjejer....
I alla fall, vi hade en fantastisk matbuffe på kvällen innan vi gick till hotellet, där vi mot förmodan slapp kö. Det var en kul kväll, med mycke dans, vin o sång, hahaha!!! Och raketer och champange!! Resten är preskriberat, det som händer i Hemavan, stannar i Hemavan....
En kall vandring genom slalombacken hem, det var nog det som gjorde att jag sen låg sjuk med hosta och feber...
Men jag hade fantastiskt roligt, tack allihopa!! Framför allt Erika som öppnade sitt lilla hem till oss allihop!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läser!!! Du får absolut inte sluta skriva! Sorry att jag är så dålig på att kommentera...

Anonym sa...

Jag läser oxå, men vi kommuniserar på annat sätt oxå ju ;O)
Jaha, har fröken legat med rumpan bar......kanske därav denna förkylning.... LoL....
Syster