torsdag 18 december 2008

Skidåkning, julklappar, polisen och bedrägerier!!

Igår var jag, Magnus och Zafir ute på en liten tur i skogen. Eftersom jag inte fått mina skidor än, så tog jag ett par "vita blixten" från skolan.
Vi gav oss av vid 9, innan det blivit ljust än och gick upp till skidstadion, där kopplades Zafir i midjebältet och jag skulle försöka få henne att dra. Det gick sådär, men när Magnus sen körde före och lockade på henne så gick det bättre och sen körde vi tom om honom!

När vi senare kom ut på skoterspåren, så fick hon springa lös och då kom problemen!!
Det var 0 gradigt ute, och så fort det gick en aningens uppför så packades snön under mina skidor, det kändes emellanåt som att gå med väldigt stora högklackade skor i snön.... Men med hjälp av granris, stavar och Magnus skidor, så gick det ändå ganska bra :-)
Vi stannade en stund i skogen och fikade, äggmackor, varm choklad och lussebullar, kan livet bli bättre??

Jo, om ni frågar Zafir så finns det MYCKET bättre saker att göra än att sitta där vid elden o glo!!

Så då vände vi hemmåt igen, gick bra i början, när vi hade nerförslut, men sen började mina högklackade att byggas upp igen... Jaja, vi hade en mysig dag i skogen i alla fall!!




När jag kom hem hade jag fått julklapp från min syster!! Tjoho!!
Ett nytt kastrullset till mitt bensinkök, precis vad jag önskade mig ;-)












Tack så mycket Anette!!


Och så var det det där med polisen...
För en stund sen ringde Helsingborgs polisen till mig och sa att han höll på att utreda ett bedrägeri.
Jaha, tänkte jag, vad har det med mig att göra?
Jo, det är så att det är ett bedrägeri över internet och din IP adress är använd då.
Shit, pulsen steg lite där, vad fan är det här???
Men efter att pratat med honom ett tag, så visade det sig att jag är inte misstänkt för nåt, de har antagligen använt sig av mitt trådlösa internet och sen har de handlat i andras namn.
Så spärra era trådlösa nätverk!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars! mer uttråkad hund får man leta efter. Vad som dock inte framkommer på bilderna är att Zafir åter blev som ett yrväder så fort vi lämnade den otäcka elden :-)

//Magnus. (fotomodell, kaffekokare, amatöreldare)

Anna sa...

Åhh..va härliga bilder!
Zafirs Lillebror Frej gillar också att dra...om det inte är uppförsbacke förståss...då tycker han att vi kan åka för egen maskin!
Ha en skön jul hoppas vi ses snart!
Kramar! / Anna,Mange,Frej & Uma