tisdag 13 januari 2009

Skoter, skoter, skoter

TJOHOO!!!!
Idag har vi kört skoter hela dan!!
Det bästa var att vi körde i karavan, med sju skotrar på tio elever och två lärare, långt ut i skogen, sen fick vi köra fritt medans lärarna fikade!! Jo, vi fikade ju också lite...
Vilken härlig dag!! Har testat alla skotrarna, kört både själv och med andra, kört fast, vält, kört på is, på led och i lössnö, f-n vad roligt vi haft!!!
Och det bästa är att detta gör vi på skoltid! Detta var lektion!!
Hahaha, vad bra vi har det!
Och det är ganska sjukt, att man får ett leende påklistrat i ansiktet så fort man hör motorn och känner av accet lite lite bara, fast man kanske sitter bakpå...
Men helt klart bäst var det när jag var själv på en av de större maskinerna, kör med bra hastighet av leden in i snön för att vända, håller på att fastna, men får upp den, gasar och provar en gång till, fan, lilla jag kan hålla ordning på en sån här tung maskin, coolt, och är tvungen att göra om det igen, igen och igen, sen bytte jag till en annan skoter och provade igen....
Ja, lite så har dagen varit, men så var ju meningen att vi skulle lära oss att kontrollera dem.
Och jag vet nu vad jag vill ha Venture Muli purpose, kanske inget att leka med, men den tar sig nog fram överallt!! Födelsedags present kanske?? 94 900kr!! Som hittat ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, ja, ja.......jag får väl slänga in ett lotto, så får du hoppas på det bästa :)

Jossan sa...

Det gör jag alltid!!
Finns ju även en husbil för 1 600 000kr!!