söndag 18 januari 2009

Är jag norrlänning nu??

Idag körde när jag till Umeå stod det ett gäng renar sidan av vägen, jag saktade in, körde förbi och tänkte: "Renjä-lar!"
Samtidigt kommer en mötande bil, som tvärnitar och hoppar ut och fotar....
"Hahaha, turister!!"
Då slog det mig att så gjorde ju jag med första gången jag såg dem, har jag blivit norrlänning nu då?? Jaja, nej, kanske inte, men ändå...

Igår tog Amanda och jag en tur ut i skogen, för att fika med Mirja och Anders som skulle sova i quinzee på natten. Jag hade mina nya turskidor, är riktigt nöjd med dem (tackochlov, eftersom de kostade en del). Men det känns bra att ha testat dem innan nästa vecka då vi ska ut på lavinutbildning och då köra på dem hela veckan.
Det var en mysig tur, trots att en bindning gick sönder för Amanda, att vi aldrig riktigt fick igång elden riktigt(för många kockar tror jag) och att Zafir som vanligt såg ut som att det var den tråkigaste dagen i HELA hennes liv, när vi satt och fikade, annars tyckte hon det var helt ok att springa i skogen när vi skidade och att äta smaksattsnö.

Så var denna helgen slut, fattar inte att de går så fort... Nu ska jag packa för lavinveckan som kommer.

1 kommentar:

Anna sa...

Ja dessa renj-vlar!
På den lilla vägen på tre mil som vi kör till jobbet varje dag har dom släppt ut en hel flock på vinterbete..grrr...fast dom är iallafall bättre än älgarna... som bara tvär rusar ut på vägen..läskigt!Såna har vi också gott om efter den vägsträckan...rena safarin..
Hoppas allt e bra med dig och lilla Zafir, ni måste komma och hälsa på oss snart! Frej tyckte så mycket om att vara med sin syster, de två höll ihop mot lilla monstret Uma! Ha de gott! Anna,Mange,Frej & Uma