söndag 11 januari 2009

Datorstrul

Igårkväll kasade min dator av sängen och damp i golvet med en smäll. Den hamnade på den smala kanten på baksidan, där strömmen går in, tänkte inte mer på det då utan lade mig att sova.
Idag på morgonen skulle jag ladda över en ljudbok till mp3spelaren, då får datorn ingen ström, utan går på batteriet.... Försökte få det att funka, men icke! Stängde snabbt av den igen och gick in på skolans datorer.
Fick av kundsupport veta att det nog INTE går att fixa, eftersom den smällen kan ha "flyttat" hela "strömmottagarmojängen"(heter nog inte så) att sladden inte når in att få kontakt!!!
Detta innebör att jag har ca 20min kvar att använda min dator, sen är det slut!!
Och det i sin tur innebär, att jag inte kan göra mitt projekt, för här på skolan finns inga datorer med CD-spelare i....
Kan inte uppdatera några hemsidor som jag har hand om, för det programmet finns bara i min dator....
Kan inte lägga upp bilder här, för USB-portarna funkar inte på skolans datorer...
Kan inte lyssna på musik, all musik finns på datorn, eller på externa hårddisken med USB-port...
Kan inte kolla film, alla filmer ligger på samma hårddisk som musiken...
Kan inte lyssna på ljudböcker, av samma anledning...

Hur ska det här gå???

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallåååå....hur har det gått???

Jossan sa...

Inte så bra....