måndag 22 juni 2009

Midsommar

Midsommarafton packade jag in mig och Zafir och en massa saker i bilen och körde norrut. När vi passerade gränsen till norrbotten så var det en massa, och då menar jag verkligen massa, renar på och vid vägen, fick stanna flera gånger då de stod på vägen, nu brukar jag ju inte längre bry mig så mycket om renarna, men nu var där en massa kalvar ochså, de är så söta! Jag var tillochmed tvungen att fota dem, jaja, jag vet mitt tidigare inlägg om "jävla turist", men jag tänkte faktiskt den tanken när jag tog fram kameran....
På kvällen kom vi fram till Torasjärvi, där Ulf och Marina har sin stuga. Vi satt mest och snackade på kvällen, men tog även en eller två öl i den vedeldade bastun, det krävs ju när man bastar i fyra?? timmar, men vad skönt det var!
Sen har resten av helgen bestått av skogspromenader, god mat och lite hundträning. En super mysig helg!
Idag körde jag vidare, kom på att om jag ska till Tromsö så måste jag åka upp genom Norge eftersom Zafirs rabiesspruta skulle förnyats när hon var i värmland och har därför gått ut och då får jag ju inte åka via Finlad, så jag körde mot Kiruna istället. Så just nu är jag hos Anna i Svappavaara, fast hon själv är i Luleå...
Har inte riktigt bestämt vad jag ska göra härnäst, men funderar, har ju inte kommit i kontakt med dem i Tromsö än.....

Inga kommentarer: