torsdag 11 juni 2009

Hundträning

Ja, man kan väl säga att det varit en segstart på sommarlovet, Zafir och jag har inte gjort många knop sen vi kom hem från klättringen, inte förrän igår. Pratade med AnnaCarin i telefon och fick veta att de skulle träna på kvällen, så jag packade in mig och hund i bilen och for direkt, för att hinna.

Det var kul att se alla "hundmänniskor" igen, och vissa blev minst sagt förvånade att jag dök upp bara sådär...
Vi hade en mysig kväll med träning och grillning, trots mygg och några regndroppar.
Zafir skötte sig utmärkt gjorde både öppenklass vatten och spår utan problem, så då var jag ju tvungen att testa lite elitruta också, och det var heller inga större problem, med lite pepping så gick det bra, även fast där låg räv....




Det var även riktigt roligt att se vilka framsteg Mange gjort med Frej (Spirits son), har ju inte sett dem på ett tag, och nu går både rävsläp och rutan som en dans, vattnet såg jag inte så mycket av, men bra jobbat Mange!!



2 kommentarer:

Anna sa...

Ja , vi blev minst sagt glatt överraskade att se dig!Det var riktigt skoj att se dig och lilla Zafiren igen! Och måste ju bara säga att hon var riktigt duktig med räven!Snart orkar hon bära lika långt som sin lillebror Frej!
Han har verkligen blivit duktig på räven och söka av rutan de senaste veckorna... vattnet är det vi har kvar att jobba med...men det är ju några veckor kvar så det borde ordna sig! Kram på er! /Anna,Mange,Frej & Uma (kanindråparen)

Anna sa...

Hej, ja helgen visade sig bli riktigt angenäm i Vännäs! Trots regn och rusk så var humöret på topp!Ja får jag låna snygga Zafir i ringen nån gång så blir jag jätteglad! =) Många kramar från oss!