söndag 17 augusti 2008

Surströmmings premiär!!

Ja, egentligen är det väl inte förrän på torsdag, men AnnaCarin och Erling tyckte att jag måste ju prova om jag inte gjort det, och det hade jag ju inte....
Sagt och gjort, allt handlades hem och sen dukade vi upp ute i kvällssolen, väldigt mysigt var det tills....

VAD ÄR DET SOM LUKTAR?????

Fy f-n, vad det luktar illa, Erling kom med en öppnad burk och det luktade som en blandning av skit och ruttet kadaver!!

Ska jag verkligen äta det där??

Men har jag sagt att jag ska prova så ska jag!
Efter att suttit och försökt ignorera den lukt jag nyss kände och sett hur Sandra och Robin huggt in på fisken med nästan en längtan i ögonen, så beslöt jag mig för att prova.
Det var en hel procedur, fisken skulle flås och mosas med potatis och läggas på tunnbröd med lite annat på, och sen....
Första tuggan och....
Men??
Det var ju inte så hemskt som jag hade föreställt mig, men det var nog heller inte så gott som Sandra tyckte att det var...
Men nu har jag provat det också!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Gud, va äckligt!!! Åt du det där...........!! Jag har luktat det, det räcker! Kom hem ska du få riktig mat istället. Rutten fisk..... ;)
Syster.

Jossan sa...

Jag var ju tvungen att smaka, men det är faktiskt sant, att det smakar inte som det luktar... Tack och lov!!

Anonym sa...

Nu ska jag göra biffar, gräddsås och päror, lite lingon och gurka till. :) Tyvärr har jag ingen älgfärs i frysen......
Syster.

Anonym sa...

hmm...jag vet att du gillade det innerst inne...eller hur...ja ja nu har du provat iallafall...och en äkta norrlänning äter surströmming, så du kommer att lära dig...jag lovar...
annacarin

Anonym sa...

Tur för dig att du är en äkta skåning................ ;)
Syster

Anonym sa...

Det finns ju en anledning till att det äts med en massa andra goda tillbehör....så det dödar lukt och smak. Har provat utan tillbehör....fy fan....smakar som det luktar
//Susse