lördag 23 augusti 2008

Stor Blaiken

Idag vaknade jag och det var stålande sol, kanon!!
Eftersom jag planerat att ta hundarna med mig och gå längs Stor Blaiken, där jag fått veta att det brukar finnas fågel, både gråfågel och ripa. Sagt och gjort hundar och matsäck packades in i bilen. Och sen tillbringade vi resten av dagen kring och på Blaikenfjället.
Vi hade en underbar dag i solen, se själv på bilderna.






Vi hade en storslagen utsikt från där vi fikade!!

Såg till och med Tärnafjällen i bakgrunden (tror jag att det är i alla fall)
Sen hittade vi en sjö....


så Spirit tog sig en simtur, som vanligt!


Men detta var den enda fågeln vi hittade tyvärr....










2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte glömt att jag skulle kopiera boxpasset, men scannern funkar inte som förut och jag fick inte det att fungerar....du får det när jag kommer tillbaka från semestern.
Lite nyheter: Petra kommer tillbaka och jobbar hos oss igen.
Ha de bra i vildmarken.
Kram Susse

Jossan sa...

Vad kul att Petra kommer tillbaka!!
Hälsa henne från mig!!