tisdag 24 februari 2009

Snart praktik

Under hela förra vecka jobbade jag med mitt projekt och planerade för tre veckorsturen.
Första delen på projektet är nu klart, Företagarskolan, en kurs man måste gå för att starta eget. Sen ska jag om jag förstått et rätt starta ett virituellt företag innan det blir på riktigt, får ta det när jag kommer hem igen (om åtta veckor....).
Treveckorsturen är nu färdig planerad för min egen del, är säkert nåt inom gruppen som måste fixas. Det är mycket som ska med för tre veckor, framförallt mat!! Tänkte ett tag att jag skulle väga allt för att se vad jag släpar på under turen, men vet inte om jag vågar, kanske storknar bara av att se det!!! Men jag hörde gissningar på mellan 60-80kg! Vi får väl se hur jag gör.
Idag har jag suttit och gjort upp listor på all utrustning jag har och alla kläder som jag har ute på fjället, har skrivit in när jag köpt det och vad det kostat. Innan jag flyttade upp var det nån som skrattade åt mig när jag sa att jag kom att behöva ca 25 000kr till utrustning och så, kan nu säga att det räcker inte långa vägar!!!
Jag har utrustning för 24 801kr och kläder för 26 213kr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Och då har jag ändå "sparat" över 10 000kr på olika erbjudanden på det jag köpt under tiden jag varit här.
Men visst är det billigt att vara student.
Tänkte jag skulle göra likadant med alla hund saker jag har, men det får bli en annangång.
Och på tal om hundar, så fick jag igår besked på att Zafir inte är dräktig, tråkigt men sant!

Skolan bedriver nu ett EU-projekt om varför vi behöver certifierade guider och imorgon ska jag till Hemavan och vara med på de diskussionerna. Och på torsdag ska vi vara här på skolan och prata om studier på folkhögskolor.
Fredag åker jag till Norsjö för att hälsa på familjen Wikman, lördag vidare till Piteå, för att hälsa på Spirit och Ulf m familj. Sen söndag blir det Gällivare och praktik. Kommer att vara på Artic Light Safari under fem veckor, ska bli skitkul!

Inga kommentarer: