fredag 17 oktober 2008

Matlagning

Vi har haft Anita Forssell här under ett par dagar och hon har lärt oss att torka vår egen mat och sen hur vi ska laga till det. Det har varit blandat med teori och praktik och jag kan säga att Anita är väldigt duktig på det hon gör, det har varit väldigt lärorikt och dessutom väldigt gott.
Det var en underbar blandning av en massa olika delikatesser vi lyckades med idag!! Bla potatisgratäng, löksoppa, fruktsoppa, fisksoppa, gratäng med potatis och kött, het kött och grönsaksröra, het köttfärs, böngryta och dessutom två delikata efterrätter. Och jag tror att hela klassen tänkte samma sak: "Tänk att kunna ha med det här på fjället!!"
Och nu kan vi det!! Vilken tur att vi bytte, detta skulle vi egentligen haft nästa år....

Så nu när det är projekt och lov i två veckor kommer jag att åka ner till Skåne och hälsa på, kommer nog att försöka lägga lite beslag på Anettes varmluftsugn och torka lite mat med mig tillbaka för detta gav verkligen mersmak!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Yahoo, välkommen hem!!
Torkad mat...låter torrt....men visst du kanske kan lära mig.
Jag har sån kramp i tummarna nu så du kanske får stå för all mat-
lagning.......thihi......
;O)
Ses
Syster.

Jossan sa...

Visst men hos dig behöver vi ju inte äta torkad mat, om inte kylen är kass vill säga...
Men visst du kan säga och jag kan göra, så kanske jag kan lära mig lite också...

Ses om ett tag!!!