lördag 3 oktober 2009

Primitiv 2

Nu i veckan har vi haft vår andra primitiv vecka.
Vi bodde första och andra natten ensamma, vilket var väldigt kul att få prova på.
Första natten gick ganska bra, förutom att jag inte kunde ligga rakt eller ens sträcka ut benen. Försökte att flytta runt lite i kojan, men när jag väl låg bra fick jag all rök från elden i huvudet vilket inte var så kul....
Men andra dan så byggde jag ut och flyttade eldstaden så att jag kunde ligga bra och fick ingen rök alls på mig! Sov jättebra, trots att det var minusgrader ute!
Tredje dan blev vi indelade i grupper om fyra och fick bygga helt nya läger. Jag var med tre killar vilket resulterade i en gigantisk koja, som lätt hade rymt sex personer och vilket då också leddde till att jag frös som en hund hela natten!
Sista natten fick jag byta läger för ett av priserna på våra tävlingar var att välja att bo i nån annans läger och då fick jag lämna mitt.
Vi hade mellan två och fyra tävlingar varje dag, det var lite som robinson och det var skitkul!
Jag vann några och kom till slutliga finalen där jag kom tvåa, vilket jag är nöjd med!
Kom även på en ny delikatess att äta när man bara har en stenhäll att laga mat på, råstekta potatisar med massa salt och vitlök, och stekt fläsk till det, MUMS!

Imorgon bär det av till skåne och klättring på Kullaberg!

Inga kommentarer: