söndag 27 september 2009

Nu väntas en kall primitivvecka...

Vi är tillbaka från småviltsjakte och har även hunnit med att fixa ett jubileum och träffade där ett gäng från Fjäll 6, vilket var jätteroligt.

Jakten hos Ulf gick jättebra, alla som var med var mycket nöjda!

Vi gick i skogen varje dag, med harderv första dan och fågelhundar för resten. Vi hade mycket vilt i rörelse och tillslut fick vi utdelning också. Zafir fick en järpe!

Det fanns även tid att skjuta en hel del lerduvor, och tillslut var vi riktigt duktiga allihop!!

Stort tack till Ulf som ställde upp att gå i skogen med oss och lära oss att skjuta på sin semester och lät oss bo i sin stuga, och även tack till Staffan som kom och visade oss harjakt, med sin hamilton stövare Karat.

Och nu i veckan ska vi ut på primitiv igen...

Det kommer att bli kallt i veckan och lite regn, enl prognosen, och jag är både snorig och hostig, känner mig inte alls pigg. Men jag har bestämt att jag ska med och handlat maten vi får ha, lite fläsk, potatis, morötter och mjölblandning, men jag kommer nog att ta sovsäcken med ändå, får väl se om jag använder den eller inte. Meningen är ju att vi ska vara utan allt sånt och bara klara oss med yxa, kniv och tändstickor...

Vi hörs om en vecka, kanske åker jag till skåne då och klättrar med några i klassen.

Anette är du redo att ta emot gäster på gräsmattan då??

2 kommentarer:

Mathias sa...

Primitivvecka uppe till fjälls vid den här tiden på året? Bara yxa, kniv och tändstickor? Eller det kanske inte är uppe till fjälls? Även om det är varmare här nere vid Norrlandskusten känner jag inte för att ligga ute på det sättet den här årstiden... Som sagt, coola är ni!

syster sa...

Yahoo!! Bara kom, men ni kan få sova inne. Det kan ni vara värda efter en primitiv vecka. ;O)
KRAM på dig så du häller värmen.