lördag 18 juli 2009

Ryggsäcks problem

Har kommit fram till att jag kommer att få problem i höst...
Min ryggsäck rymmer 70L och det räcker när vi varit ute i en vecka, inga problem!
Men, nu ska vi ju vara ute dubbelt så länge och dessutom ska Zafir med, alltså ska det med dubbelt med mat, hundmat, hundtäcke och filt till henne, VAR ska jag ha det???
Sant, Zafir har en klövjeväska, men allt får ju inte plats där...

Så, då började jag kolla på större ryggsäckar. Hittade en som jag hade velat ha, men den vägde över 4kg, så det var inte aktuellt, sen hittar jag en som väger 3,1kg, men då kostar den 3700kr, och till slut hittar jag en som väger 2,6kg (samma som min), men då kostar den ju 4000kr....
Känner inte att jag har de pengarna att lägga på en ryggsäck.
Så, frågan är då om man ska gå på light varianterna, de som väger under 2kg, nja, vet inte det finns en som inte är så dyr, 2000kr, men då är både bältet och axelremmarna väldigt avskalade, kanske inte är så bra om man ska bära både tungt OCH länge, den ser inte så stabil ut precis.

Får väl helt enkelt, äta mindre och sätta Zafir på bantningskur under turen, så klara jag mig med den jag har...
Nej, det är inte ett alternativ heller, ska nog sova på saken och googla vidare imorgon...

Inga kommentarer: