onsdag 15 juli 2009

Norrlandsmästaren 2009

I helgen hölls Norrlandsmästaren i Svansele som vanligt.
Det började tidigt lördag morgon och vi delades in i grupper, och jag hamnade i gruppen som skulle börja med vatten, men eftersom jag även var funktionär så blev det inte så mycket bilder på startande hundar....

Men jag kan säga at Zafir skötte sig utmärkt och fick sin 10:a på vattnet, och på eftermiddagen fick hon sin 10:a på spår!
På kvällen samlas vi som vanligt på vildmarkscampen, där norrlandsmästaren ska koras. Men först bjuds det på vildmarksbuffé!!

Erling lagade mat inne...

...och Leif lagade mat ute.
Och gott blev det!!
När alla ätit klart och domarna hade överlagt stod det sedan klart att årets Norrlandsmästare var Niklas Olofsson och hans elithund Isa! Grattis till er!!
Sen var det dags för bad!
Och det badades i tunnorna och åktes rutschkana och badades även i ån, men det var betydligt kallare, så det var väl bara för oss modiga...
Efter ett par timmar i badet såg man ut som ett russin och det var skönt att krypa in i kåtan och lägga sig tillrätta på renskinnen, för att sova.
Nu blev det ju tyvärr inte så mycket sömn, efter som vissa satt kvar lääänge i tunnorna och vid elden utanför och efter ett visst intag av alkohol är inte alla så tysta som de tror sig vara.... Men vi som redan låg därinne höll på att storkna av skratt till några "smygande" karlar. Det en super trevlig kväll med god mat och härligt sällskap!!
Söndag morgon var det bara upp igen och börja om med ny dag och nytt prov!
För min och Zafirs del spelade det ju inte så stor roll, men vi var med, eftersom jag var funktionär då också.

Inga kommentarer: