tisdag 1 juli 2008

Att det skulle vara så svårt...

Som många av er vet så har jag ju flyttat ett par gånger i mitt liv, så inte trodde jag att det kunde vara så svårt...
Först tänkte jag "jag gör det enkelt för mig", och kollade med ett par flytt firmor, men sååå enkelt ska jag inte ha det!! 20-25000kr skulle de ha, nej tack!
Sen har ett antal olika lösningar diskuterats, och tillslut så var det bara att få någon att köra ett släp till småland med sakerna som åtrestod. Då kom det, ett telefon samtal som sa att den lastbilen går sista rundan nu på torsdag!! Då är jag ju i Sthlm, och dessutom kanske jag vill ha nåt kvar här hemma sista månaden, annars kan det ju bli väldigt tomt här!!
Bara att börja om, alla altrenativen gicks igenom igen, varför kunde jag bara inte haft en bil med drag och kunnat köra med släp(men det vet jag ju inte om jag kan, för jag har ju inte provat)?
Okej, då ringer jag till olika verkstäder för att se vad det skulle kosta 5-5500kr!! Kan det va såå dyrt att skruva på ett drag??
Men då kommer räddaren, Niklas; jag kan ju göra det på ett par timmar!
Kanon!! Förutsatt att bilskrället inte är sönder rostat bak i balkarna, men det har de ju aldrig anmärkt på så det ska de väl inte va... Får kolla det.

Så nu är allt omplanerat och jag ska då öva mig på att köra med släp och då tar man ju en lite runda på 140mil...
Men hur svårt kan det va??

Ja, det lär vi ju se. Och som det nu är planerat så kommer jag att bosätta mig i Storuman den 1 augusti. Och då har jag ju en hel månad på mig att fixa allt...
30 dagar tills jag lämnar lägenheten - 6 dagar i sthlm och Berga - 14 dagar passa hus, hund och systerson- 18 dagar att jobba = -8 dagar!!! till att göra av med allt jag inte ska ha med mig, montera drag, packa, registreringsbesiktiga bilen, hämta släp, lasta och flyttstäda, hur ska jag hinna allt???

Nu måste jag nog gå och fundera ut en kloningsmetod...

Inga kommentarer: