lördag 30 oktober 2010

Fjällen med Jenny


Sista veckan jag var i Abisko var jag ledig och då kom Jenny, till min stora glädje, med sina grå och vi begav oss ut i fjällen!


Vi gick till "andra sidan" av Torneträsk
där var inte alltid terrängen den bästa...
och inte alltid vädret det bästa heller....



Men sen kom solen och fjällheden!

Raijah älskade varje minut!
En del fina fåglar fick vi också se! Örn, tror jag...

Det här vet jag att jag kan få till mha kameran, men det här är inte "fusk", vi skulle igenom här...

Sen kom vi ut på myrarna och Zafir hittade veckans enda fåglar, förutom rovfåglarna, en ripa och en morkulla!
En fin uggla som undrar vad det är som låter när vi visslar.

Vi hann med en hel del tältmys också

Och hade otroliga vyer emellanåt!

Zafir och jag myser innan frukost.

Detta gillade Tindra, att få sova i mattes sovsäck, men det var nog också det enda hon gillade med att fjällvandra...

Och det visas tydligt i denna bilden som säger allt om vad Jennys hundar tyckte om fjällen!

2 kommentarer:

Joel Jemander sa...

Hej Jossan! Vilka fina bilder du har tagit! Ser ut som om ni har haft en riktigt trevlig tur ihop! Safir är en söt vovve hon! Du får hälsa gumman! :) Ha det bra! KRAM KRAM// Joel

Jossan sa...

HEJ Joel!!
Jo, det var en bra tur!
Visst är hon söt, hoppas du har det bra!

Kram kram