söndag 9 maj 2010

På väg tillbaka

Nu har våren kommit på riktigt, nästan all snö är borta och man kan till och med gå i skogen. Och idag kände jag en doft jag inte ens visste att jag saknat, myrmark! Gud vad det luktar gott...
I nästa vecka kommer jag att bege mig tillbaka till Storuman, har ju en del redovisningar och liknande vi ska göra innan vi är klara med fjälledarutbildningen.
Fick även en fundering idag på att anmäla till världsvinnarutställningen i danmark, men jag vet inte ännu, det är dyrt och långt bort, för jag tror att Herning ligger väl längst bort eller? Men vi får väl se, anmälan går ju inte ut förrän imorgon och kanske kan jag få med mig Anette och Billy, då blir det inte lika dyrt och hon vill ju dessutom att jag ska komma hem!

1 kommentar:

Palten sa...

Det där är faktiskt himla kul..har tänkt på det förr..Man vet inte hur mycket man saknat doften av myrmark förrän man känner den..och det är verkligen en av de grejor jag saknat mest med Gällivare...