lördag 22 november 2008

Vi älskar det här!

Så underbart det är med all denna SNÖ!!!
Det enda som hörs är knarret och gnisslandet från kängorna och allt känns så fridfullt på nåt vis...
Här är en blid från min trapp kl 8 igår morse, det var så härligt ute alldeles vitt och tyst, hörde knappt bilarna från vägen, och om ni ser refugen i mitten av bilden, så är det där E45 och E12 delar sig.... Kan säga att det brukar höras ganska väl när "volvo-gänget" kör runt här på freda- och lördakvällarna! Men inte längre, nu hörs det bara lite när lastbilarna eller plogbilarna kör förbi.
Här är lite bilder från gårdagens promenad i skogen och Zafir verkar gilla snön lika mycket som jag, hon har dock lite problem, eftersom hon försöker äta upp all snö, hon har väl inte insett än att snön inte kommer att försvinna lika snabbt som i skåne, men det kommer väl...
Under natten har det snöat ännu mer och när vi vaknade idag var det klart väder, -9 grader och sol! Fast solen ser man ju bara bakom träden, men bara att den är där känns bra!!

Under två veckor nu har vi haft ledarskap, vi har haft en massa olika föreläsare och fått många olika synsätt på att vara ledare, tyvärr har vi ju mest varit inne... Men, Rafael Jensen, som har klättrat en massa på olika berg runt om i världen, bla med Göran Kropp, var här och berättade om sina upplevelser som ledare i olika situationer och så fick vi prova lite olika saker inom klättring. Det var super kul att få prova på! Och det gav mersmak, har ju klättrat lite inne på väggen vi har på skolan, men nu ville jag prova mer.
Så igår var jag med Morgan, José och Markus på bollhallen, där klätterklubben har en stor vägg. Det var jätteroligt! Jag kom upp hela väggen på en led, hade bara en liiiten bit kvar på överhänget och ramlade från ett utskjut, men jag var jättenöjd! Jag fick ju även lära mig att säkra, så jag säkrade Morgan under hela tiden och fick även prova att ramla och konstigt nog när man slängt sig ut i selen och vet att han faktiskt har mig, så går klättringen mycket lättare, förutom att jag vid det laget var helt slut i både underarmarna och i vaderna!!
Och imorgon är det alpinpremiär för mig!! Ska åka med Amanda och Isabella till Tärnaby/Hemavan, beroende på var de andra som redan är där befinner sig... Så jag får väl rapportera om det imorgon, om jag kommer hem hel....


Inga kommentarer: